Edmundas Statkauskas

Aš esu Edmundas Statkauskas – šios svetainės kūrėjas, kelionių vadovas Islandijoje ir knygos „Pažink Islandiją“ autorius.

Susižavėjimas Islandija prasidėjo 2008 metais, kai youtube.com svetainėje peržiūrėjau dešimtis video filmukų apie šią nuostabaus grožio salą. Laukinė gamta, sraunios upės ir kriokliai, juodi paplūdimiai, balti ledynų liežuviai, nesibaigiantys lavos laukai ir iškilę ugnikalnių krateriai man padarė didžiulį įspūdį. Jau po metų grožėjausi šiais vaizdais gyvai – dirbau ir keliavau po Islandiją.

Man teko garbė keletą metų gyventi su vietiniais islandais, todėl naudojausi proga ir klausinėjau jų daugybės klausimų. Nuolatos domėjausi Islandija, pamilau ją lyg gimtąją šalį ir aplinkiniai tai pastebėjo. 2012 metais iš vietinio islando gavau pasiūlymą dirbti gidu, su turistais važinėjome keturračiais motociklais po sunkiai pasiekiamas vakarų fiordų vietas. Negalėjau įsivaizduoti mielesnio ir įdomesnio darbo, jaučiausi puikiai. Nuo to laiko esu gidas / kelionių vadovas Islandijoje.

Kai islandai pradėjo juokauti, jog aš apie jų šalį žinau daugiau nei jie patys, nusprendžiau parašyti apie Islandiją knygą.

Atsiliepimai

Zita ir Rimantas

“Rasti nepaprastų dalykų įprastai lankomuose objektuose, mus visus priblokšti parodant juos KITAIP, netikėtu kampu – visada puikiai pavykdavo Edmundui. Viskas buvo kruopščiai suplanuota ir – kūrybiškai realizuota. O rūpestingas žvilgsnis: „ar tau viskas gerai?“ – leido jaustis saugiai kiekvienam.

Pažinti Islandiją galėjome visais pojūčiais: uosle, rega, skoniu, lytėjimu, klausa. Ir svarbiausia – širdimi. Įsimylėti Islandiją taip lengva. Bet kaip dalintis ta meile su kitais – reikia mokytis iš tavęs, Edmundai.

Linkime visiems tokios gražios ir prasmingos kelionės!”

Marius, Lina ir Andrius

“Apie kelionę į Islandiją svarstėme ilgai. Prisiskaitėme, prisiklausėme, prisižiūrėjome ir lūkesčiai išaugo tokie dideli, kad net pasidarė neramu ar nenusivilsime išvydę. Nuogąstavimai neišsipildė. 11 d. kelionė po Islandiją su Edmundu buvo puiki patirtis visomis prasmėmis – tai gamta ir peizažas (ko ir važiavom, aišku); tai komandos sutelkimas iš ką tik susitikusių, tokių skirtingų, bet, pasirodo, turinčių tiek bendro, žmonių; tai vietos, kuriose turistų nerasi ir vietos, kuriose jų knibžda; tai gerai pasverti žygiai ir šaunus atsipalaidavimas po jų.

Pamatėme ir patyrėme Islandiją visais įmanomais būdais ir dar vienu neįmanomu. Neliko neatsakyto nei vieno klausimo, o ir visi atsakymai skambėjo labai įtikinamai (ko daugiau ir bereikia).

Jei pasiryšite keliauti su Edmundu, tuomet ruoškitės kelionei, iš kurios sugrįžus, Jūsų pasakojimai bus įdomesni už tuos kuriuos skaitėte ar girdėjote prieš išvykdami. Tai žodžiais apibūdinama, bet teks pasistengti.

Pavydime tiems, kurių dar laukia ši kelionė.”

Donata

“Puikiai suderinai gido ir vieno iš mūsų vaidmenis, įsiliejai į kompaniją :] Pasakojai kiek prisiminei ir kiek galėjai, dalinaisi patarimais. Nežinau iš kur tiek neišsenkančios energijos :))

Greitai suorganizuotos ir gerai parinktos ekskursijos! (raftingas, banginiai, ledkalnių ežeras). Dar geriau parinktos viena už kitą įspūdingesnės vietos nakvynei gamtoje.

Labai jautėsi, kad kiekvieno žmogaus nuomonė yra svarbi ir buvo stengiamasi patenkinti daugumos poreikius. Visiems, aišku neįtiksi, nes esam ne po vieną ir su skirtingais norais, bet atrodė, kad priimti kompromisai tiko visiems.

Patys geriausi hiking’ai kokius iki šiol praėjau! Pranoko tai ko tikėjausi: ir atstumais, ir vaizdais, ir pačiais takais. Man visumoj viskas paliko labai gera įspūdį. Senai taip šauniai leidau laiką :] Pakartočiau jei galėčiau! :]”

Sigutė

“Man tikrai labai patiko šį kelionė, patiko, kad ji buvo padalinta į dvi dalis, be galo patiko Hornstrandiras. Ir visiems kurie klausia – tai kaip? – atsakau, kad buvo dvi savaitės. Viena – civilizuota ir skirta turizmui bei akims paganyti, kita – dvasinė, vidinė, tokiems potyriams ir vaizdams, kurių jokiame google nesurasi, niekur nenufotkinsi, net ir neperteiksi, nes tai buvo kiekvieno asmeninis potyris, kiekvieno atskirai ir visų kartu.

Pati Islandija – viršijo mano lūkesčius! Niekad nemaniau, kad pamatysiu šitiek daug… daugiau nei daug. Ir vis tiek jaučiu, kad pamačiau dar ne viską :)) Tai visiškas stichijų kraštas. Šita žemė – gaivališka, gyva, atšiauri, tvirta, alsuojanti, įnoringa, diktuojanti savo sąlygas… Gera visa tai pajusti, sunku apsakyti :]

Informacijos apie Islandiją buvo tiek, kiek reikia – glaustai ir aiškiai. Labai buvo malonu matyti, kad ir Tau miela aplankyti vienas ar kitas vietas, kad mėgaujiesi malonumais. Tu buvai labai svarbus mūsų grupės narys, todėl mes tavimi taip pat rūpindavomės, kartais nerimaudavom. Man patiko, kad Tu kaip vadovas mus kartais pagirdavai. Aplankydavo jausmas – kaip kokį prizą gavus :] ”

Anoniminis keliautojas

“Kelionė pranoko mano lūkesčius, nepakartojami vaizdai, neišdildomi įspūdžiai, šaunus ir rūpestingas kelionės vadovas su didžiuliu žinių bagažu apie Islandiją, saugumo jausmas visos kelionės metu – visa tai, kartu su nepakartojamu kraštovaizdžiu leido atitrūkti ir pasijausti tarsi kitoje planetoje.

Vienintelis patarimas būtų suteikti prieš kelionę daugiau informacijos apie nakvynės vietas, nes vienoje vietoje miegoti buvo pakankamai komplikuota, mažas kambariukas penkiems žmonėms (tiesa, miegojom keturiese, nes Edmundas priėmė vieną keliautoją pas save) su mažu atsidarančiu langeliu, trūko oro, buvo šioks toks diskomfortas. Nors visa kita atperka šiokius tokius nepatogumus, tačiau apie juos geriau žinoti iš anksto, kad nebūtų netikėtumų.

Dar kartą ačiū už nuostabią kelionę ir ilgam išliksiančius įspūdžius. 10 balų :)”

Valda ir Gintas

“Islandija buvo daugiau Ginto svajonė,- aš mėgstu šiltesnius kraštus, taigi nesitikėjau, kad taip labai patiks :] Kelionėms aš paprastai smarkiai nesiruošiu, t.y. kiek žinau apie šalį iš bendro išsilavinimo, su tokiu „bagažu” ir išvykstu. Gal todėl, kad nesusidaryčiau išankstinės nuomonės. Prieš kelionę į Islandiją peržiūrėjau tavo knygą ir paskaičiau kelionės aprašymą. Jau iš to man užsifiksavo, kaip labai tu įsimylėjęs šitą šalį ir nori su kitais tuo pasidalinti. Todėl patikėjau, kad kelionė bus šauni ir įdomi. Taip ir buvo,- iš tavęs sužinojom viską, ko reikėjo norint geriau pažinti Islandiją. Matėsi, kad ne šiaip „atkali” kas priklauso, o nuoširdžiai stengiesi, kad mums būtų įdomu. Tai paperka. Patiko ir Gintui, nors jis yra gerokai kritiškesnis už mane. Kartais jam buvo sunkiau dėl kojų, bet įspūdžių ir geros nuotaikos tai negadino. Papirko tavo rūpestis kiekvienu, patiko, kad nebuvom išskirti dėl savo amžiaus, noras atsižvelgti į visų nuomones, požiūris, kad „vadas ne visuomet teisus” bei stengimasis rasti kompromisus. Tokiu Vadu galima pasitikėti ir eiti paskui Jį bet kur. Rekomenduojam.

Praėjo beveik mėnuo nuo kelionės pabaigos, žiūriu nuotraukas, prasuku viską iš naujo ir dabar suvokiu, kaip man (mums) pasisekė, kad pamatėm tokią nuostabią ir išskirtinę šalį,- Islandiją. Dabar jau nebežinau, ar yra su kuo palyginti :]

Dar kartą tau, Edmundai, ačiū, kad sugebėjai mums ją taip įdomiai pristatyti.
Ačiū ir labai mielam grupės kolektyvui,- manau buvom kaip vienas kumštis: visi už vieną ir vienas už visus. Būtų smagu vėl kur nors kartu pakeliauti :]”

Mantas

“Kol kas man tai buvo ekstremaliausia kelionė komforto ir fizinių pajėgumų prasme. Ir visgi tai tik pridėjo papildomo žavesio kelionei. Neišdildomų įspūdžių paliko ilgas ir varginantis ėjimas rūke, nakvynė palapinėje šalia ledkalnių, naktiniai žygiai spiginant saulei na ir vaivorykštė per visą dangaus skliautą vidurnaktį. Manau, kad kelionę puikiai pavyko subalansuoti tokiam „ofisiniui planktonui” kaip mes, kuris nori šiek tiek „ekstrymo”, bet nenori išeiti toli už savo komforto zonos ribų.

Dėl tavo indėlio, patiko, kad parodei neturistines vietas ir šiaip pravedei kelionę kaip vietinis islandas.”

Regina ir Edmundas

“Labai didelis AČIŪ už pagalbą planuojant mūsų kelionę. Be jo patarimų būtume nepažinę Islandijos taip gerai, kaip pažinome ją dabar. Išvydome Islandiją iš visų perspektyvų ir įsitikinome, kad tai tikrai neeilinė šalis. Rekomenduojame mūsų planą naudoti tiems, kas nori apvažiuoti visą salą.”

Rima ir Ričardas

“Puikus kelionės planas bei labai įdomiai parinkti lankytini objektai. Kadangi mūsų komandoje turėjome skirtingų interesų, Edmundas padėjo suderinti juos visus – turėjome galimybę pažinti ir sostinę, ir provinciją, ir laukinę gamtą, taip pat patyrėme truputį ekstremalumo – pasiplaukiojimas aplink ledkalnius, laukinis Breidavik regionas ir kelionė skardžiais, bei mano mėgstama žvejyba. Nuostabi kelionė, didelis ačiū už pagalbą.”